Kontakt:

BMW E34 M50B28 TURBO

Dziś prezentujemy kolejny projekt kolegi Tomka, w którym mieliśmy okazje dołożyć naszą kropkę nad i.

BMW E34 z silnikiem M50B28. Stroker wykonany przez właściciela na przekladce 0.8mm z turbina GT3530 ze stajni K64Performance.com oraz Ecumaster EMU Classic.

Wynik na doladowaniu 0.95bara, paliwo 98, pełna sekwencja wtrysku i zaplonu, AFR, 2x czujniki spalania stukowego, MAC, EGT.

więcej >>>


BMW E36 M60B40 TURBO

BMW E36 z silnikiem M60B40 postawione na Ecumaster EMU.

Zestaw turbo pochodzi od firmy K64Performance.com.

Doładowanie na tą chwilę 0,4bara na paliwie Pb98.

Większe doładowanie wymaga jeszcze kilku drobnych usprawnień w układzie paliwowym i zapłonowym.

Dla porównania wykres wolnossącego M60B40 również na EMU, które mieliśmy okazję robić. 

więcej >>>


BMW E30 M54B30

Nowy 2018 rok zaczęliśmy od auta marki BMW kolegi Tomka.

W jego E30 podczas przerwy noworocznej zagościło serce z modelu E46 a dokładniej M54B30.

Naszym zadaniem było:
- połączenie wiązki z silnika M54B30 z wiązką E30
- przedłużenie wiązki silnika tak, aby sterownik znajdował się w fabrycznym miejscu(w E46 w komorze silnika po stronie kierowcy, w E30 po stronie pasażera w środku auta)
- wyłączenie immo
- przesunięcie odcinki do 6900obr/min
- poprawa reakcji na działanie elektronicznego pedału gazu
- wyłączenie sond za katalizatorami i błędów od czujników i osprzętu nie znajdującego się już przy silniku.

Wszystkie rzeczy zostały wykonane na fabrycznym sterowniku MS43.

Po pierwszych kreskach z hamowni u Tomka pojawił się wielki banan na ustach a to dopiero początek zabawy.

W przyszłości strojenie na PB98 powinno pokazać jeszcze kilka dodatkowych koników.

więcej >>>


Polonez Caro Plus C20XE turbo

Kolejny nietypowy projekt od kolegi Tomka. Polonez Caro Plus z silnikiem Opla C20XE z dołożoną turbosprężarką TD04-16T. My zajęliśmy się podłączeniem Ecumstera DET3 w trybie FIT i strojeniem. Efekt końcowy przerósł nasze i kolegi Tomka najśmielsze oczekiwania. Wynik 258KM i 323Nm w budzie Poloneza robi już dobrą robotę.

więcej >>>


Mazda MX-5 Śluba 1.8 turbo - 247KM i 310Nm

Specyfikacja:
- silnik 1.8 vvti CR 10:1
- turbo BorgWarner z A45 AMG
- Ecumaster EMU(AFR, 2x EGT, knock, boost, vvti, oil temp. oil pressure)
- 3" DP -> 2,75" wydech
- FMIC z krótkim dolotem
- sprzęgło kevlar z odelżonym kołem i dociskiem z V6
- nowa wiązka silnika i strojenie by ZIBISOFT.

Wynik na tą chwilę 247KM i 310Nm ale to oczywiście nie koniec. Ze względu na wysoki CR silnika nie mamy już zapłonu aby dać więcej boostu a chcemy pozostać nadal przy zwykłym paliwie Pb98 więc trwają przygotowania do montażu zestawu woda/methanol, dzięki któremu powinniśmy dołożyć jeszcze z 30KM.

więcej >>>


BMW E30 318IS - strojenie na fabrycznym DME - 163KM i 191Nm

BMW E30 318IS - dół silnika m44b19, głowica seria m42b18, wałki Świątek, sprężynki Schrick, układ dolotowy seryjny z przepływomierzem klapowym i seryjnym filtrem powietrza.

Strojenie zostało przeprowadzone na fabrycznym DME 0261200175 bez regulacji wałków. Przebieg mocy i moment zmienił się diametralnie co widać na załączonych wykresach. Prawdopodobnie po regulacji wałkami i modyfikacji układu dolotowego będziemy w stanie dołożyć jeszcze około 10KM. Tym czasem właściciel musi ogarnąć taką moc ;)

więcej >>>


BMW E30 M20B25 turbo - montaż i strojenie Ecumaster DET3 FIT - 348KM i 449Nm

BMW E30 z silnikiem M20B25, turbo GT35/30, Ecumaster DET3 w trybie FIT. Projekt kolegi Grześka przeszedł kilka setupów poczynając od wolnossacej jednostki a kończąc na setupie aktualnym z turbo GT35/30. Do auta podłączyliśmy i wystroiliśmy Ecumastera DET3 w trybie FIT. Na doładowaniu 1,1 bara udało się uzyskać bardzo przyzwoity wynik 348Km i 449Nm. Jednak stare M20 potrafi zaskoczyć.

więcej >>>


BMW E21 M10B18 turbo - montaż i strojenie EMU

Od kilku lat kolega Wojtek odrestauruje swoje BMW E21 z silnikiem M10B18. Kilka dni temu przyszedł ten moment kiedy można było zająć się elektroniką silnika. Kolega przygotował nową wiązkę silnika, usunął mechaniczny aparat zapłonowy, zamontował wieniec zębaty 60-2 z silnika M42 oraz cewki zapłonowe. Kolektor ssący szczelinowy, turbo TD04HL-16T, FMIC, wydech 2,5 cala. Na tę chwilę zamontowaliśmy i odpaliliśmy Ecumastera EMU aby można było sprawdzić szczelność wszystkich układów. Na dniach przeprowadzimy wstępne strojenie.

Aktualizacja: Kilka dni temu wystroiliśmy Wojtka E21. Efekt końcowy widać na załączonym wykresie. 

więcej >>>


BMW E28 4.0 V8 M60B40 - montaż i strojenie EMU

Zawitała do nas przepiękna BMW E28 z silnikiem 4.0 V8 M60B40 na wyciągniecie dodatkowych koników oraz pozbycie się z układu dolotowego przepływomierza będącego wielką bolączką tych silników i kosztowną w razie awarii. Fabryczny sterownik zastąpiony został sterownikiem Ecumaster EMU. Po wstępnym strojeniu na drodze i hamowni uzyskaliśmy wynik 405Nm i 299KM(przed było 409Nm i 278KM).

więcej >>>


Fiat Bravo 2.4JTD 10V - 200KM i 409Nm - strojenie indywidualne

Kilka dni temu ukończyliśmy Fiata Bravo kolegi Szymana. Silniczek 2.4JTD 10V z Alfy Romeo 156 o seryjnej mocy 136KM. Zmienione wtryski, pompa CR, wydech, dolot z FMIC. Twarda odcinka na 4800 obr/min. Efekt końcowy dla nas jak i dla kolegi jest bardzo zadowalający. 

więcej >>>


Alfa Romeo 2.0 20V Turbo - montaż i strojenie Ecumaster EMU

Do naszego warsztatu zagościła piękna Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 20V turbo pochodzącym z Fiata Coupe. Silnik fabrycznie posiada moc 220KM i 310Nm. W aucie został zamontowany Ecumaster EMU aby w pełni wykorzystać potencjał turbosprężarki GT2871(chiny).

więcej >>>


BMW E30 M50B25 MPower look - montaż Ecumaster EMU

Montaż i wstępne strojenie komputera stand alone Ecumaster EMU w BMW E30 używanej do rajdów z silnikiem M50B25. Właściciel zdecydował się na montaż EMU z powodu ciągłych problemów z przepływomierzem oraz większymi możliwościami EMU w porównaniu do seryjnego komputera.

więcej >>>


Fiat Uno 1.4T Raku 221KM o 259Nm

Kolejny Fiat Uno 1,4 Turbo. Fiacik trafił domnie na kilka drobnych napraw mechanicznych oraz finalne wystrojenie silnika. Ten egzemplarz UT zbudowany został w Krakowie przez jednego z użytkwoników forum www.unoturbo.pl 

więcej >>>


BMW E36 M50B25 Turbo - Jendrek - PirsPerformance

Dokonane przez nas modyfikacje:

  • montaż i strojenie Ecumaster EMU
  • doładowanie 1,4bara.

Moc i monent: przy 0.5 bara na sprężarce K27 270KM i 400Nm.

Aktualnie auto posiada turbo spreżarkę Holset HX40.

Zainstalowany Ecumaster EMU steruje:
- sekwencyjnie pracą wtrysków i zaplonu,
- boostem,
- AFR(zamontowana na stałe sonda szerokopasmowa)
- czujnikami spalania stukowego.

więcej >>>


BMW E30 M20B20 Turbo

Dokonane modyfikacje:

  • montaż i strojenie Ecumaster DET2
  • doładowanie w piku 1,3 bara, 0,8 bara stałe.

Moc i moment: 230KM i 290Nm

więcej >>>


Fiat Uno 1,4 Turbo Kwiatek - 182KM i 227Nm

Projekt ukończony, właściciel z mega dużym bananem pojechał do domu.

Dokonane modyfikacje:

  • wałek rozrzadu Dbilas Dynamic
  • turbo KKK K16
  • doładowanie 1,3 bara
  • wtryski 330ccm@3bar
  • układ wydechowy 2"
  • wiekszy IC
  • komputer Ecumaster DET3 w trybie FIT
  • sprzęgło PuntoGT 215 mm.

Moc i monent: 182KM i 227Nm

więcej >>>


Fiat Uno 1,6 16V Turbo - 180KM i 300Nm

Projekt zmienił już właściciela. W naszych rękach samochód miał 180Km i 300Nm. Nowy właściciel dołożył do auta instalację LPG i na nim zrobił 220KM i 280Nm.

Dokonane modyfikacje:

  • rozwiercone cylindry pod większe i wytrzymalsze tłoki z Nissana 300ZX Twin Turbo
  • turbo TD04L z Subaru Imprezy
  • wtryski 330ccm@3bar
  • komputer MegaSquirt I
  • sprzęgło Punto GT 215 mm.

 

więcej >>>


Copyright ZibiSoft (Pruszków, Warszawa, Błonie, Grodzisk Mazowiecki)